Met deze quote begon Evan Spiegel (CEO) de allereerste Investor Day van Snap. Waar ze o.a presenteerden dat ze de komende jaren een jaarlijkse omzetgroei van 50% verwachten. Snap focust zich de komende jaren op de 5 pijlers Camera, Map, Chat, Stories en Spotlight en ze zien AR als hét platform voor experience, advertising, data en commerce. Peter Sellis (senior director of product): “Our team will focus next on the camera via AR advertising. We’re going to do this by first, building the core behavior of AR as a utility; then second, making it easier for brands to create and experiment; and then third, we’ll pair it seamlessly with our powerful advertising platform.”
Snapchat Spectacles
En ze gaven aan dat ze dit eerst gaan toepassen op shopping, maar ook dat het nu op de smartphone gebeurt maar dat een wearable niet uit kan blijven. Robert Murphy (CTO): “Now through developments in hardware and software, we can do a lot more than just capture a scene. We can understand, interpret, edit and augment a scene, and not just for later, we’re increasingly able to do all of this in real time. This is the camera that will enable the next-generation of computing. And that’s why we are a camera company.”