C&A AR

C&A brengt de AW21-collectie met AR tot leven

Voor de lancering van de nieuwe herfst/wintercollectie in Europa organiseerde C&A in samenwerking met het Belgische reclamebureau Friendship een virtuele modeshow. Ze stuurden meer dan 550 gasten uit 19 verschillende landen alles wat ze nodig hadden om achterover te leunen en te genieten van de presentatie vanuit het comfort van hun eigen huis: goodies en een leeg tijdschrift dat tot leven kwam en een immersive AR-ervaring bood.

PLAYAR (de studio waar ik partner ben) ontwikkelde een complete webAR-ervaring (AR in de mobiele browser) waarbij elk van de 20 pagina’s zijn eigen verhaal vertelde. Via een zogenaamd AR-portal kregen de lezers een preview van de collectie, waarmee ze 4 paspoppen in huis haalden. Of ontdekte ze de makers en het idee achter de collecties via collages en moodboards in AR. En ze werden zelf modeontwerpers door een schets in te kleuren en deze vervolgens voor zich te zien in AR. En om de spanning naar het evenement op te bouwen, knalden de herfst en een aftelklok in AR letterlijk uit de centerfold. C&A brengt de AW21-collectie tot leven.