snap cartoon lens

AR shopping in opmars

AR is als industrie flink in opmars en daarom wordt er veel onderzoek gedaan naar de houding t.o.v. en de wensen en behoeften van consumenten rondom AR toepassingen. Facebook IQ, het platform met inzichten voor marketingstrategie, heeft het rapport AR/VR: New dimensions of connection gedeeld met o.a. de volgende cijfers: 

  • 75% van de managers verwacht tegen 2023 AR of VR te gebruiken, 
  • 78% van de mensen zegt dat AR een leuke manier is om met merken te engagen.
  • 74% gelooft dat AR de kloof tussen offline en online kan overbruggen.

Mobiel advertentie platform Ericsson Emodo heeft samen met webAR agency AirCards onderzoek gedaan naar AR ads waaruit blijkt dat 74% van de respondenten zegt dat AR-advertenties eerder hun interesse of aandacht zouden trekken dan normale advertenties. Snap doet ook veel onderzoek naar AR en e-commerce waaruit o.a. de volgende inzichten zijn gekomen:

De resultaten van de laatste viral Cartoon 3D Lens van Snapchat liegen er ook niet om met in totaal 215 miljoen gebruikers en 1,7 miljard views. Hij is dan ook echt heel leuk en werkt betoverend. Probeer hem zelf op Snapchat.