Spectacles 3

Snapchat lanceert hun eigen AR-bril en nog veel meer nieuwe AR features

Als Lens Creative Partner zat ik aan het scherm gekluisterd om de #snappartnersummit te kijken. En ik werd niet teleurgesteld.

Snapchat heeft een eigen AR-bril gelanceerd met de nieuwe generatie Spectacles en er was zoveel ander verbluffend AR-nieuws. Ceo Evan Spiegel vertelde ons dat Snapchat nu 500 miljoen maandelijkse actieve gebruikers heeft en overgaat van een communicatietool naar een AR-platform. ‘Our camera is playing a meaningful role in people’s lives…it empowers a new type of human connection.’ 

Al het andere AR-nieuws:

  • De volgende generatie Spectacles heeft AR.  Spatial engine, 26,3 graden FOV, 6 DOF, spraak, touchpad, 134 g. Voor nu nog alleen een select aantal creators. 😎
  • Connected lenses voor multiplayer-ervaringen. Er was een Lego demo waar men samen kon bouwen. Snap ML wordt uitgebreid met audio. 🔊
  • Dynamische lenzen die datas kunnen integreren zoals de live score van een MLB-game of data van je activity tracker. 🏃🏽‍♂️
  • Betere body tracking, cloth simulatie, pols tracking, true size tech voor de perfecte virtuele try-on. En ook 40 spraakopdrachten om te kleding te passen en te shoppen. 👗
  • Openbare profielen voor bedrijven en een marktplaats voor Lens Creators.  👾
  • De Snap Map heeft Layers met lokale inhoud zoals bedrijven, herinneringen of AR-lenzen. Stel je dit eens voor op de nieuwe Spectacles. 📍
  • Scan een outfit en ontvang aanbevelingen en scan je omgeving en krijg passende Lensen. 📷
  • Een meer inclusieve camera die werkt voor elke Snapchatter 👌
  • De camerakit van Snap komt naar YouTube, Bumble en de My Disney Experience-app, zodat je magische selfies kunt maken 📸
  • Ghost, een AR Innovation Lab met $ 3,5 miljoen aan funding 👻

Snapchat loopt echt flink voorop. Bekijk hier de hele recap van het event.