Als Lens Creative Partner zat ik aan het scherm gekluisterd om de #snappartnersummit te kijken. En ik werd niet teleurgesteld.
Snapchat heeft een eigen AR-bril gelanceerd met de nieuwe generatie Spectacles en er was zoveel ander verbluffend AR-nieuws. Ceo Evan Spiegel vertelde ons dat Snapchat nu 500 miljoen maandelijkse actieve gebruikers heeft en overgaat van een communicatietool naar een AR-platform. ‘Our camera is playing a meaningful role in people’s lives…it empowers a new type of human connection.’
Al het andere AR-nieuws:
- De volgende generatie Spectacles heeft AR. Spatial engine, 26,3 graden FOV, 6 DOF, spraak, touchpad, 134 g. Voor nu nog alleen een select aantal creators. 😎
- Connected lenses voor multiplayer-ervaringen. Er was een Lego demo waar men samen kon bouwen. Snap ML wordt uitgebreid met audio. 🔊
- Dynamische lenzen die datas kunnen integreren zoals de live score van een MLB-game of data van je activity tracker. 🏃🏽♂️
- Betere body tracking, cloth simulatie, pols tracking, true size tech voor de perfecte virtuele try-on. En ook 40 spraakopdrachten om te kleding te passen en te shoppen. 👗
- Openbare profielen voor bedrijven en een marktplaats voor Lens Creators. 👾
- De Snap Map heeft Layers met lokale inhoud zoals bedrijven, herinneringen of AR-lenzen. Stel je dit eens voor op de nieuwe Spectacles. 📍
- Scan een outfit en ontvang aanbevelingen en scan je omgeving en krijg passende Lensen. 📷
- Een meer inclusieve camera die werkt voor elke Snapchatter 👌
- De camerakit van Snap komt naar YouTube, Bumble en de My Disney Experience-app, zodat je magische selfies kunt maken 📸
- Ghost, een AR Innovation Lab met $ 3,5 miljoen aan funding 👻
Snapchat loopt echt flink voorop. Bekijk hier de hele recap van het event.