snap to steal

Grote events voor adverteerders zoals de Super Bowl zijn AR events

Elk groot event is tegenwoordig ook een AR event. En ook met de Super Bowl LV maakten adverteerders gretig gebruik van de verschillende AR platformen. Uiteraard waren er Snapchat Lenses van Verizon, NFL, Uber Eats en Mountain Dew. Maar Verizon pakte nog meer uit zoals zij tegenwoordig bij elk event doen. Ik denk dat zij echt de grootste AR adverteerder zijn van dit moment met hun ‘5G built right’ campagne. Naast een virtueel stadion in Fortnite gaven ze de fans in de NFL app ook de mogelijkheid om de wedstrijd in verschillende angels te kunnen bekijken. En konden moment gevierd worden met de zogeheten Holomoji’s. NFL spelers opgenomen als volumetric video die levensgroot in je woonkamer stonden en gedeeld konden worden met vrienden. Nickelodeon maakte er een grappig spektakel van met funny face filters en 8th Wall maakte samen met Pepsi een AR portal waarmee je ook op de stage van de halftime show van the Weekend kon staan. Cheetos kwam met ingenieuze Snapchat Lens waarbij je elke frame van de commercial via image tracking kon scannen op je televisie. De nieuwe Cheetos bag kwam dan uit je tv en in AR kon je een coupon aanvragen. Nice!

Visual – Ad Age