Snapchat werkt samen met de World Health Organisation (WHO) om mensen meer bewust te maken van wat het betekent om een meter afstand te houden. Dat is de minimale afstand die zij adviseren. In de lens zie je een virtuele cirkel om je heen die rood wordt als mensen te dichtbij komen. Ook de New York Times heeft een heel interactief artikel gewijd aan social distancing met een 3D-animatie die laat zien waarom afstand houden noodzakelijk is. Ook kan je als je het artikel in de app leest een AR-feature gebruiken waarbij je een cirkel van 6 feet (1,8 meter) om je heen ziet. Discovery Channel doet hetzelfde met een eigen AR-app en PlayAR Studio heeft een Snapchat Lens met een grappige animatie over social distancing gemaakt.
AR op geldbiljetten met Snapchat
Ik kwam ook een AR-filter tegen die kinderen helpt bij het wassen van hun handen en een grappig voorbeeld waarbij AR-lenzen gebruikt worden door de verslavingszorg om mensen op te vrolijken die alleen thuis zitten. Snapchat heeft daarnaast ook een Lens ontwikkeld om donaties los te krijgen voor het Solidarity Responsefunctie Fund (WHO). Je kan de Lens activeren door je camera te richten op geldbiljetten en dan verschijnen er AR-animaties die laten zien waar geld voor nodig is. De Lens werkt met 23 verschillende geldeenheden in 33 landen.
Visual: Snapchat