thr3rd

AR Commerce groeit door met make-up en Adidas schoenen

Beauty producten voor het gezicht zoals make-up lenen zich erg goed om virtueel uit te proberen. Wehkamp heeft deze feature genaamd Magic Mirror nu ook toegevoegd aan haar app. Google experimenteerde hier op YouTube al eerder mee zodat kijkers de producten van influencers konden uitproberen. Nu hebben ze het ook toegevoegd aan de zoekresultaten op Google. Als je op een bepaald product van bijvoorbeeld L’Oréal zoekt dan kan je gelijk vanuit de zoekresultaten het in AR uit proberen. Slim!

3D Scanning as a service

Th3rd in Amsterdam maakt digital twins van mensen en producten en zijn een samenwerking aangegaan met Adidas. Met hun 3D Scanning as a service (3DSAAS) hebben zij op locatie in Duitsland meer dan 2.500 schoenen gedigitaliseerd. In de pilot haalden ze zo’n 150 schoenen per dag. De eerste resultaten van de pilot zijn nu te zien in de Adidas app waar enkele honderden modellen aan je voeten te bekijken zijn in AR. Lees ook meer hierover in trend 3 ‘Power to the people scan’. Ik ben een tijd terug bij Th3rd langs geweest en hun scanner en set-up zijn echt indrukwekkend.

Visual: Th3rd